Δράση του ΙΕΠ για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών με θέμα "Διαφοροποίηση και Ειδική Εκπαίδευση"

Πλαίσιο επιμόρφωσης

 

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο πλαίσιο προώθησης ενταξιακών εκπαιδευτικών πρακτικών και εφαρμογής της Διεθνούς Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία εκπόνησε προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία με σκοπό τη διασφάλιση ισότιμης ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες της χώρας. Επιπροσθέτως, πραγματοποίησε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης της χώρας για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης στην καθημερινή πρακτική των εκπαιδευτικών προς την κατεύθυνση της συμπεριληπτικής προοπτικής.

Στο πλαίσιο συνεργασίας του με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου, το ΙΕΠ πραγματοποίησε δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης της Κύπρου από τις 5 έως και τις 7 Ιουνίου 2024. Την ευθύνη για την ενημέρωση και την επιλογή των εκπαιδευτικών ανέλαβε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου με σχετική εγκύκλιο που διαβιβάστηκε στα σχολεία. Οι εν λόγω επιμορφωτικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν δια ζώσης σε τρεις διαφορετικές επαρχίες της Κύπρου (Λευκωσία, Λεμεσός/Πάφος και Λάρνακα/Αμμόχωστος).

Αντικείμενο της επιμόρφωσης αποτέλεσε η διαφοροποίηση της διδασκαλίας στη γενική και ειδική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις και παράλληλα εργαστήρια και αναπτύχθηκαν οι ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές, οι στρατηγικές διαφοροποίησης της διδασκαλίας και το προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από το Ι.Ε.Π. στο πλαίσιο της Πράξης «Καθολικός σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού».

Τα στελέχη του Ι.Ε.Π. που ανέλαβαν την πραγματοποίηση των δράσεων είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην επιμόρφωση, να ανταλλάξουν εμπειρίες, καλές πρακτικές και πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή της συμπερίληψης στα εκπαιδευτικά συστήματα των 2 χωρών (Ελλάδας-Κύπρου).

 


Δελτία Τύπου:

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top